Robert Rutkowski -psychoterapeuta 

Dzięki tej osobie wczoraj zrozumiałam ważne kwestie nad którymi zastanawiałam się przez 15 ostatnich lat. Nazwałam swój odwieczny problem i poznałam jego genezę. Teraz już wiem, że rodzice dają życie i niszczą jednocześnie. Ludzie młodzi wyrastaliby na wspaniałych dorosłych gdyby tylko dorośli im nie przeszkadzali. Należy dzieci częściej chwalić niż  rozkazywała ,  nakazywać i karać. Niestety taki model wychowania obowiązuje w każdym polskim domu. I mamy później młodzież zakąpleksioną z niską samoocena łapiącą się różnych używek. Niska samoocena rzutuje na całe nasze życie, utrudnia osiąganie celów ,  rujnuje mózg w konsekwencji prowadząc do chorób cywilizacyjnych jak nowotwory czy depresję. Ja zostałam tak zraniona i obecnie motam się jak liść na wietrze,  widząc bezsensowność swojego istnienia.  To nie wiarygodne jak wiele zależy od rodziców. Jakie ogólne wyzwanie stoi przedemerytalne otworem. Chciałabym podołać ! Wychować inaczej swoją córkę. Budować w niej poczucie swojej ogromnej wartości. 

Teraz udam się do niej, przytulę pocałuję  i przełoży do jej łóżeczka. Muszę odpocząć bo się pochorowałam niestety!

Skomentuj

